Maahanmuutto on uusi Neuvostoliitto
Maahanmuutto on viime vuosina noussut kaikkialla lännessä politiikan keskiöön.
Vuoden 2015 turvapaikkakriisin jälkeen paluuta entiseen ei ole. Suuret turvapaikanhakijamäärät aiheuttavat huomattavia ongelmia niin yhteiskunnallisesti kuin kansantaloudellisesti. Ongelmista ja niiden ratkaisuista pitää pystyä keskustelemaan avoimesti.
Hyssyttely ja tosiasioiden kieltäminen satavat väistämättä kansallismielisten laariin. On myös selvää, että kansallismielisten näkemykset eivät läheskään aina perustu uhkakuvien liioitteluun, muukalaiskammoon tai rasismiin. Moni perussuomalaisten esiin nostama epäkohta on aito yhteiskunnallinen ongelma. Suuret puolueetkin alkavat onneksi herätä todellisuuteen juuri eduskuntavaalien kynnyksellä.
Meillä suomalaisilla on pitkän länsimaisen perinteen muodostama käsitys yleisistä, yhteisistä asioista ja niiden hoitamisesta, eikä siihen kuulu asioista eri mieltä olevien ulossulkeminen. Päinvastoin: länsimaisen ajattelun kulmakivi on diversiteetti ja sen sietäminen. Eroista pitää pystyä keskustelemaan asiallisesti ja ratkaista ongelmat poliittisten prosessien avulla. Nyt ilmapiiri on sellainen, että vain oma totuus kelpaa. Kuten kirjailija Leena Krohn hiljattain sanoi, tilanne on jo pahempi kuin 1970-luvulla.
Myös Pirkko Saisio entisenä taistolaisena tietää, mistä puhuu. Nykyajan taistolaisuus on Saision mukaan sitä, että äärioikeistolaisiksi, rasisteiksi tai fasisteiksi leimataan kaikki ne, jotka eivät varauksetta jaa käsitystä avointen rajojen ja monikulttuurisuuden ihanasta utopiasta. Minkäänlaisia harmaan sävyjä ei edes haluta nähdä.
Aivan samalla tavalla aikanaan taistolaiset leimasivat kaikki itänaapuria vähänkin kritisoivat neuvostovastaisiksi tai fasisteiksi. Kuvaavaa on, että Saisio lausuntonsa jälkeen tuomittiin heti äärioikeiston pussiin pelaavaksi rasisti-fasistiksi.
Tilanne ei voi jatkua tällaisena. Meidän pitää oppia keskustelemaan asiallisesti ja sietämään erilaisuutta.
Maahanmuutosta on tullut uusi Neuvostoliitto.
Atte Kaleva
www.attekaleva.fi
Kokoomus Helsinki
Uusi Neuvostoliitto on Putinin viidentenä kolonnana toimivat ”maahanmuuttokriitikot,” joita Venäjä rahoittaa. Euroopan ”maahanmuuttokriittiset” puolueet tekevät omissa maissaan täsmälleen samanlaista myyräntyötä kuin kommunistit aikanaan omissa maissaan Neuvostoliiton hyväksi.
Kokoomuksenkin marginaalissa tapahtuu lipsumista läntisistä liberaaleista arvoista itäiseen illiberalismiin ja putinismiin.
Ilmoita asiaton viesti
Venäjällä ei taida olla suurempaa turvapaikanhakijaongelmaa tai maahanmuutto-ongelmaa
Ovatkohan toimineet asiassa järkevämmin mitä EU ?
Ilmoita asiaton viesti
Maahanmuuttopolitiikka on ollut Venäjällä itse asiassa hyvin liberaalia. Putin tukee Euroopan populistipuolueita vain hajottaakseen ja heikentääkseen EU:ta, jota se pitää suurvaltapoliittisena vihollisenaan.
https://www.bloomberg.com/news/features/2017-03-14…
Ilmoita asiaton viesti
Maahanmuuttopolitiika on ollut Venäjällä liberaalia. Liki kuka tahansa on tervetullut maahan, kunhan vain elättää itse itsensä. Valtion puolesta ei tulijoita elätetä päivääkään.
Systeemi on sama ja pitkällä kokemuksella toimivaksi todettu, mitä mm. Yhdysvalloissa oli aikoinaan suuren maahanmuuton aikaan. Kyse on työperäisestä maahanmuutosta.
Ilmoita asiaton viesti
# 1.: Jouni Snellman, ole hyvä ja todista, millä tavoin suomalaiset ”maahanmuuttokriitikot”
1) ovat Venäjän rahoittamia – ilmoitatko rahasumman ja kerrotko rahojen siirron tavan väitteesi tueksi, kiitos
2) ovat Putinin viidettä kolonnaa – annatko tiedossasi olevat käytännön esimerkit heidän tavastaan edistää Venäjän etuja Suomessa nyyräntyöllä, kiitos. Syytöksesi maanpetoksellisesta toiminnasta on varsin raskas; ymmärtänet, että tekosi voi täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkit.
Kerrotko myös, miksi Euroopan hybridiosaamiskeskus, engl. European Centre of Excellence for Countering Hybrid Threats ei ole tuonut julkisuuteen sitä, mitä Sinä väität – jos väitteissäsi olisi jotain perää, kai tuon keskuksen toimialaan kuuluisi tuoda se julkisuuteen varsinkin eduskuntavaalien alla.
Ellei Sinulla ole esittää mitään näyttöä väitteidesi tueksi, se tietenkin osoittaa kirjoituksesi halpahintaiseksi loanheitoksi vaalipropagandan tarkoituksessa.
Ilmoita asiaton viesti
1) Marine Le Penin Rassemblement National-puolue on Venäjän rahoittama, ja Matteo Salvinin Lega-puolueen osalta siitä on myös viitteitä. Google auttaa. http://jounisnellman.puheenvuoro.uusisuomi.fi/2701…
2) Marco de Wit provosoi eilen väkivaltaisen kahakan keskikaupungilla. Paavo Väyrynen hyökkää blogissaan tänään vaaleja ja demokratiaa vastaan. Tuollainen edistää Venäjän tavoitteita Suomessa ja Euroopassa. Haastakoon oikeuteen, jos kehtaavat.
http://jounisnellman.puheenvuoro.uusisuomi.fi/2701…
3) En tiedä.
Ilmoita asiaton viesti
1) Hyvä että täsmennät: siis Ranskassa ja Italiassa Marine Le Penin Rassemblement National-puolue on Venäjän rahoittama, ja varapääministeri Matteo Salvinin johtama oikeistopopulistinen Lega-puolue on sopinut Moskovassa kolmen miljoonan euron salaisesta vaalirahoituksesta – aika salaiseltahan tuo kuulostaa.
Selvyyden vuoksi: koskeeko Venäjän rahoitus Suomen maahanmuuttokriittisiä tahoja? Jos, niin mitä heistä?
2) Nimeät kaksi henkilöä, jotka ovat Suomessa mielestäsi tehneet myyräntyötä Venäjän hyväksi: toinen provosoimalla väkivaltaisen kahakan, toinen kirjoittamalla blogissaan. Millä tavoin se edistää Venäjän tavoitteita Suomessa ja Euroopassa?
Vapautatko syytöksistäsi muut Suomen maahanmuuttokriittiset henkilöt ja kansanryhmät?
Ilmoita asiaton viesti
1) ”Koskeeko Venäjän rahoitus Suomen maahanmuuttokriittisiä tahoja? Jos, niin mitä heistä?” Tätä on moni viime aikoina kysellyt. Eiköhän viranomaisilla ole paremmat keinot selvittää tätä kuin minulla, nyt kun tiedustelulaitkin on uudistettu.
2) Väkivalta vähentää vaalien arvostusta ja luotettavuutta ja heikentää siten demokratiaa Euroopassa. Se on Venäjän autoritaarisen hallinnon tavoite.
Väyrysen toiminnasta menneiltä vuosilta katso esimerkiksi Jukka Seppisen Neuvostotiedustelu Suomessa (Ajatus 2006).
Aion arvostella maahanmuuttokriittisiä tahoja Venäjän tavoitteiden mukaisesta toiminnasta vastakin, siihen en tarvitse sinun lupaasi.
Ilmoita asiaton viesti
1) Eli todistit nyt, ettei Sinulla ole mitään näyttöä Suomen maahanmuuttokriittisten yhteydestä Venäjän rahoitukseen. Tämä selvä.
2) Suomessa katuväkivalta vaalien yhteydessä on erittäin harvinaista, ja ainoastaan yksittäisen tapauksen onnistuin löytämään nettihaulla.
Iltalehden mukaan Helsingin Kampin Narinkkatorilla on nähty yksi vuoden 2019 eduskuntavaalien oudoimmista välikohtauksista. Toisena osapuolena on puheenjohtaja Marco de Wit ja hänen perustamansa puolue Suomen kansa ensin. Vastapuolena oli mielenosoittajien joukkio, josta suuri osa oli varhaisteinejä.
Kumpikaan osapuoli ei siis näytä edustavan mitään poliittisesti merkittävää tahoa Suomessa, vaan sitäkin enemmän kypsymättömiä ja huomiohakuisia metelöitsijöitä, joilla ei ole vaikutusta vaalitulokseen, ei vaalien arvostukseen eikä luotettavuuteen, ei myöskään demokratiaan Euroopassa. On kaukaa haettu ajatus, että ko. häiriköinti jotenkin palvelisi ylipäätään minkään valtion etua.
Totta kai Suomessa on monia tunnettuja henkilöitä, jotka oikeasti ovat toimineet Neuvostoliiton etujen hyväksi ja toimivat edelleen Venäjän hyväksi, samalla Suomen etujen vastaisesti. Osa heistä mm. kirjoittaa aktiivisesti Puheenvuoroon sekä blogeja että niiden kommentteja – eikä heitä ole mitenkään vaikeaa tunnistaa tarkoitushakuisesta propagandastaan.
Mutta miksi ihmeessä Venäjän / Putinin juoksupoikia ja -tyttöjä pitäisi niputtaa yhteen Suomen maahanmuuttoa koskevan kritiikin kanssa? On sekä Suomelle hyödyllistä että vahingollista maahanmuuttoa, eikä mielipiteellä tästä kysymyksestä ole varsinaisesti mitään tekemistä ulkomaiden tavoitteiden eikä maanpetoksellisen asenteen kanssa. Suomen edun mukaista on, että maahamme suuntautuu mahdollisimman paljon hyödyllistä ja mahdollisimman vähän haitallista muuttoliikettä.
Kaikin mokomin saat minun luvallani munata itsesi vastakin kirjoittamalla puutaheinää aivan mistä tahansa. Tällä kerralla väärästä yleistyksestäsi jäi näppiin kovin vähän yhtään mitään Suomen todellisuuteen kytkeytyvää.
Ilmoita asiaton viesti
”Финские националистические партии, включая ”Истинных финнов” претендуют на дружеские отношения с Россией, а председатель партии Юсси Халла-ахо славянский лингвист, который говорит не только на русском, но польском и украинском, поэтому результаты выборов для России в любом случае будут положительными, подчеркнул Бекман.”
Suomen kansallismieliset puolueet, perussuomalaiset mukaan lukien, pyrkivät ystävällisiin suhteisiin Venäjän kanssa. Puolueen puheenjohtaja Jussi Halla-aho, slaavilainen lingvisti, puhuu venäjän lisäksi puolaa ja ukrainaa, joten vaalitulos on Venäjän kannalta joka tapauksessa myönteinen – Dosentti Johan Bäckman tänään Venäjän valtiollisella uutistoimistolla RIA Novostilla.
https://ria.ru/20190413/1552660127.html
Ilmoita asiaton viesti
1)
– vaalivoittajaksi ennakoidun puolueen puheenjohtaja on slaavilainen lingvisti
– puhuu venäjää, puolaa ja ukrainaa
– puolue pyrkii ystävällisiin suhteisiin Venäjän kanssa (mikä puolue ei pyrkisi?)
– kommentti Johan Bäckmanin
2)
– kansanedustaja (SDP) 1970–1979 sekä 1991–
– Suomen ulkoministerinä vuosina 2000–2007 ja 2011–2015
– kulkee Moskovassa kahdenvälisissä neuvotteluissa ulkoministeri Sergei Lavrovin kanssa
– keskustelujen sisältöä ei julkisteta Suomessa
Kumpi kuulostaakaan tiiviimmältä kytkökseltä Putinin Venäjän hallintoon sekä itäiseen illiberalismiin ja putinismiin?
Ilmoita asiaton viesti
Erikoista. Puolueesi puheenjohtaja tuomitsee jyrkästi tällaiset tekstit. Eivät ole kokoomuksen arvopohjan mukaista.
Ihmettelen, miksi Orpo sallii tällaiset mielipiteet kokoomuksen sisältä, mutta muualta esitettyinä kirvoittaa hänet esittämään välittömät vastakommentit.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä on kaksilla rattailla ajamisen malliesimerkki.
Laitetaan yksi puolueen ehdokas paasaamaan kokoomuksen aatteen vastaista ”persuretoriikkaa”, jotta puolue hyötyisi myös maahanmuuttokriittisiltä kalasteltavissa olevista äänistä.
Ilmoita asiaton viesti
Kokoomuksen sisältä löytyy muutama joille on annettu eri oikeus.
Ilmoita asiaton viesti
Jännittävät tarinat ja arviot toki hivelevät mieltä, mutta järkevämpää on aina miettiä tosiasiallisia taustalta löytyviä tekijöitä.
Kokoomuksen sisällä on samoin kuin minkä tahansa puolueen sisällä erilaisia linjauksia ja näkemyksiä eri asioiden suhteen. Eriävät näkemykset esimerkiksi maahanmuuttoasioissa johtivat perussuomalaisten jakaantumiseen kesällä 2017.
Kokoomuksen nykyinen linja suhteessa maahanmuuttopolitiikkaan ja globalisaatioon on rakentunut pitkälti 90-luvulta saakka. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö puolueen sisällä olisi näkemyksiä ja linjauksia, joita esim. Kaleva edustaa ja pyrkii tuomaan keskusteluun puolueen sisällä.
Ilmoita asiaton viesti
Löytyykö Kokoomuksen sisältä siis myös heitä, joille tätä oikeutta ei ole annettu tai joilta se on otettu pois?
Ilmoita asiaton viesti
Nykyajan taistolaisuus on Saision mukaan sitä, että äärioikeistolaisiksi, rasisteiksi tai fasisteiksi leimataan kaikki ne, jotka eivät varauksetta jaa käsitystä avointen rajojen ja monikulttuurisuuden ihanasta utopiasta.
………………….
Atte Kalevasta on asiallisten kirjoitusten jälkeen tullut vastakkainasettelua kärkkyvä olkiukkoilija persujen tapaan.
Mitään avoimia rajoja ei ole olemassa enkä tiedä ketään kuka sellaista edes haluaisi. Tietääkö Atte?
Ja Atte ei lainkaan ottanut huomioon sitä, että se vastapuoli on se fanaattinen puoli. Heidän mottonsa on se, että ketään ei auteta, oli hätä sitten kuinka suuri tahansa. Moraalisen ihmisen on aika vaikea tehdä kompromisseja näin moraalittomien ihmisten kanssa.
Ilmoita asiaton viesti
Onko Juha pitänyt silmänsä kiinni esimerkiksi syksyn 2015 mielenosoitusten aikoihin? Itse muistan esimerkiksi Kansalaistorin Meillä on unelma ja/tai muista mielenosoituksista vaatimuksia avoimista rajoista; alla lisäksi linkki yhteen uutiseen, jossa ajatusta esitetään.
Et luonnollisestikaan välttämättä tiedä yhtään henkilöä, joka avoimia rajoja kannattaisi, mutta aktiivisesti aihealuetta seuraavana ja kommentoivana et kylläkään ole voinut välttyä alla olevan kaltaisilta uutisilta.
En minäkään tiedä yhtään henkilöä, jonka mielestä on kategorisesti kieltäydyttävä avuntarjoamisesta oli hätä kuinka suuri tahansa. Kuitenkin heitä epäilemättä löytyy.
https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/823106/Lauantaina+ihmisketju+Suomesta+Ruotsiin+avointen+rajojen+puolesta
Ilmoita asiaton viesti
#11
En minäkään tiedä yhtään henkilöä, jonka mielestä on kategorisesti kieltäydyttävä avuntarjoamisesta oli hätä kuinka suuri tahansa
…………………
Minä tiedän. Esimerkiksi persujen koko puheenjohtajisto ja kaikki heidän täällä kirjoittavat kannattajansa.
Että nimiä löytyy yllin kyllin.
Avoimen rajojen kannattajaa en tiedä ketään. Mitähän sillä edes mahdetaan tarkoittaa?
Ilmoita asiaton viesti
”Avoimen rajojen kannattajaa en tiedä ketään. Mitähän sillä edes mahdetaan tarkoittaa?”
Ja räpyttelee silmiään.
Ilmoita asiaton viesti
Minä olen avoimien rajojen kannattaja. Rajamuodollisuudet on EU:ssa poistettu vapaan liikkuvuuden periaatteen mukaisesti, ja hyöty taloudelle ja yhteiskunnalle yleensä on ollut mittaamattoman suuri.
Ilmoita asiaton viesti
”..hyöty taloudelle ja yhteiskunnalle yleensä on ollut mittaamattoman suuri.”
Kuvausta ’mittaamattoman suuri’ käytettäessä muodostuu usein erheellinen mielikuva, kuinka jokin (tässä hyöty) olisi valtavan, lähes rajattoman suuri. Mittaamattomuus kuitenkin liittyy siihen, että vaikutus voi olla vaikeasti määritettävissä.
Esittämättä nyt mitään arviota vapaan liikkuvuuden vaikutuksista, Suomi pystyi menestymään jo ennen Euroopan Unionia, Schengenia ja vastaavia allekirjoitettuaan 1960-luvulla EFTA-sopimuksen.
EFTA selkeästi oli Suomea suuresti hyödyttävä huomioiden 1980-luvun taloudellinen menestys. Sen jälkeen lisättyjen vapautuksien tuomaa hyötyä pitäisi pystyä tarkemmin tarkastelemaan suhteessa niiden aiheuttamiin epäsuotuisiin vaikutuksiin.
Ilmoita asiaton viesti
tuplan poisto
Ilmoita asiaton viesti
#16
Blogissa avoimella rajalla viitataan siihen, että rajat ovat avoimia turvapaikanhakijoille.
Ilmoita asiaton viesti
No sanoppa Makkonen mihin määrään sinä vetäisit rajan? Aiemmin ainakin olet sanonut, että kaikki hädänalaiset ovat tervetulleita. Olet ilmeisesti kääntänyt takkisi.
Ilmoita asiaton viesti
#25
En ole kääntänyt takkiani. Totta helvetissä avun tarvitsijaa autetaan. Sehän on inhimillisyyden kulmakivi.
Etkö itse tarvitse apua toisilta ihmisiltä koskaan?
Ilmoita asiaton viesti
Eli käytännössä kannatat täysin avoimia rajoja, vaikka juuri väitit, että et tunne ketään, joka näin tekisi.
Ilmoita asiaton viesti
#27
Migri selvittää hädän tarpeen joten puhut pötyjä.
Ilmoita asiaton viesti
Migri selvittää hädän tarpeen, kun ihmiset ovat jo Suomessa. Eli kannatat avoimia rajoja vai tulisiko raja laittaa kiinni esim. miljoonan tulijan jälkeen?
Ilmoita asiaton viesti
#31
tulisiko raja laittaa kiinni esim. miljoonan tulijan jälkeen?
……………………
Ihmisiä autetaan tietysti resurssien rajoissa.
Tämä taitaa olla itsestään selvä asia kaikille muille paitsi persuille.
Ilmoita asiaton viesti
No nytkin autetaan velaksi, joten kyllä ne resurssit ovat jo loppuneet aika päivää sitten.
Ilmoita asiaton viesti
#36
Hyvin tää yhteiskunta näyttää silti toimivan vaikka resurssit ovat mielestäsi kulutettu loppuun 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Resurrssien käyttö on pakkasella, mutta luottokelpoisuutta sentään riittää.
Se on Sinusta hyvää yhteiskunnan toimintaa kun otetaan lapsille velkaa?
Ilmoita asiaton viesti
#49
Se on Sinusta hyvää yhteiskunnan toimintaa kun otetaan lapsille velkaa?
…………………….
Persut jotka laistavat ilamstonmuutos talkoista ja näin tuhoavat lasten tulevaisuuden on viimeinen porukka sanomaan mitään heidän puolestaan.
Ilmoita asiaton viesti
Älä pelleile. Tiedät varsin hyvin, että vaikka kaikki suomalaiset kuolisivat huomenna, ei sillä olisi mitään vaikutusta ilmastoon.
Ilmoita asiaton viesti
#51
Annetaan kaikille maailman ihmisille Suomen passit niin kenenkään ihmisen päästöt eivät vaikuttaisi ilmastoon millään tavalla 🙂
Ilmoita asiaton viesti
No toki nuo maailman päästöt putoaisivat murto-osaan, jos suomalaista teollisuutta koskevat rajoitukset koskisivat tuon passien jaon jälkeen kaikkia maita. Näsäviisasteles tuo fakta jotenkin pois.
Ilmoita asiaton viesti
Jyrki kyselee linjauksiasi sille, mihin rajaan saakka olisit valmis soveltamaan jatkuvasti korostamaasi hädänalaisten auttamista ja sinä vetoat vastauksesas valtion nykyiseen käytäntöön.
Joo, luojan kiitos meillä on edes nykymuotoa toimiva Migri.
Ilmoita asiaton viesti
#32
Milläs tavalla asia sitten selvitetään?
Ilmoita asiaton viesti
#35
Vaikkapa tekstimuodossa eli kirjallisesti, esimerkeillä ja vastaavilla konkretisoiden.
Ilmoita asiaton viesti
#38
?
Ilmoita asiaton viesti
No oliko nää vuonna 2015 Ruotsista tänne tulleet yli 30 000 muslimia pääasiassa, sitten niitä oikeasti hädänalaisia?
Pelkkiä turvapaikkaturisteja. Oikeasti hädänalainen pyytää turvapaikkaa siitä maasta, johon ensimmäisenä tulee eikä lähde vaeltamaan läpi Euroopan päästäkseen juuri siihen maahan jossa uskoo saavansa parhaat edut.
Ilmoita asiaton viesti
#42
No oliko nää vuonna 2015 Ruotsista tänne tulleet yli 30 000 muslimia pääasiassa, sitten niitä oikeasti hädänalaisia?
……………….
Mistä minä sen tietäisin?
Ilmoita asiaton viesti
”Maahanmuutto on uusi Neuvostoliitto”. Olen ollut jo pitkään samaa mieltä.
Atelle sanoisin että täällä usarissakin on muutama vasuri, jotka kategorisesti kieltäytyy ymmärtämästä tai hyväksymästä tiettyjä ikäviä faktoja maahanmuutosta,siitä haitallisesta. Sen sijaan nämä vasurit täällä höpöttävät jatkuvasti natseista, rasisteista, Adolfista, 30-luvun Saksasta ja ”putinisteista” kuin jotkut vähäjärkiset koulupojat. He varmaan toivovat että EU:sta saadaan uusi ihana Neuvostoliitto, kenties joku heistä nuorena olikin neukkulan ihailija.
Sivumennen sanoen tuli itse kolme kertaa siellä ”työläisten paratiisissa” aikoinaan käytyä, ensimmäisen kerran jo 1970-luvun lopussa. Ja kaikesta muusta näytti olevan pulaa paitsi vodkasta ja naisista. Mutta sellaista se sosialismi.
Ilmoita asiaton viesti
”Maahanmuutosta on tullut uusi Neuvostoliitto.” – Ja neuvostoperinteestä juontaa paljon tämän päivän pahaa sen entisiin naapurimaihin ja kauemmaskin muutoinkin kuin vain suomettuneisuuden jatkumona sinnittelevä itsesensuuriperinteemme.
Kuten tiedämme, Isis on muun ohessa Saddamin kaatamisesta katkereoituneiden baath-kaadereiden yya-arabisosialistien ja Venäjän kanssa kyhäämä Lännen vastainen kosto-organisaatio, ja Putin oli vuoden 2015 Eurooppaa järkyttäneen pakolaisvyöryn merkittävimpiä takapiruja ja salakuljettusreittien järjestäjiä. Isis on nyt melkein kukistettu, ja turvapaikanhakijat yhä tykönämme, mutta ei siinä vielä kaikki: Venäjän liittolainen Libyassa tekee nyt taas työtä käskettyä, pahaenteisesti…
Iltalehti kertoo tänään: ”Libyan sisällissota kärjistyi jälleen, ja siitä kannattaisi kiinnostua myös Euroopassa – uhkana uusi pakolaispiikki – Tuhannet ihmiset ovat joutuneet jättämään kotinsa Khalifa Haftarin joukkojen tieltä.”
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ab0a83ed-7259-…
Toivottavasti edessä ei taas ole samanlaista tosiasioita hämärtävää vihapuhe- ja hyssyttelykierrosta, joka alkoi edellisen maahantulijavyöryn aikana ensimmäisten siihen liittyneiden rikosuutisointien myötä. Oikeastihan kaikki kansallisuudet syyllistyvät myös esiin nostettuihin iljettävimpiinkin rikoksiin eivätkä vain ne, joihin esimerkiksi termi ’joukkoahdistelu’ (taharrush gamae) miellettiin. Sellaisiakaan väkivaltarikollisia ei tulisi leimata aiheettomasti esimerkiksi vain kulttuuritaustan mukaan.
Irakilaisia miehiä vaan sattui tulemaan muutama vuosi sitten kerralla vähän enemmän, joten he ovat näyttävästi edustettuina myös tietynlaisissa rikostilastoissa. Esimerkiksi viimeisimmäksi uutisoitu nettilapsipornorinki kuitenkin koostuu kantasuomalaisista ”kristityistä”, ja monet maahanmuuttajienkin uhreista ovat myös maahanmuuttajataustaisia eivätkä kantasuomalaisia. Perheensisäinenkin väkivalta on yhtä epäkunniallinen perinnerikosmuotonsa taustoista riippumatta.
Vaikeneminen/itsesensuuri on usein tutkinnallisesti ja muutenkin kultaa, mutta joskus katinkultaa. Oulun ja Helsingin tunnettujen ulkomaalaismiesten niin kuin suuren suomalaismiesten nettiringinkin lasten hyväksikäyttötapausten paljastuminen olisi saattanut tapahtua nopeammin ilman asian arkaluontoisuuteen liittyvää vaikenemiskulttuuria eli itsesensuuria. Haagan puukottaja lienee turvassa paettuaan turvattomaan kotimaahansa, minne Myllypuron vaimonkuristajakin pääsi livahtamaan, kun ulkomaalaistaustaisen epäillyn tuntomerkkejä ei kerrottu ajoissa.
Sitä vastoin ao. taksiraiskausuutisessa ei ole tarvetta kertoa tarkempia yksittäistapaustietoja, koska epäilty on saatu kiinni, eikä poliisin tietoon ole tullut, että lapsia olisi käytetty systemaattisesti hyväksi invatakseissa:
”Seiska tavoitti vammaispäiväkodin johtajan kommentoimaan tapausta.
Pitääkö paikkaansa, että vammainen lapsi on joutunut epäillyn seksuaalirikoksen uhriksi invataksissa lähdettyään teiltä kotiinsa?
– Siihen asiaan en voi ottaa kantaa, johtaja sanoi.
– Miksi ette voi ottaa kantaa?
– Koska se ei tapahtunut täällä meidän talossa hoitojakson aikana. Me emme tilaa näitä kuljetuksia, vaan koulut ja muut hoitavat ne.
– Eikö tästä asiasta olisi hyvä puhua julkisesti?
– Olisi tietenkin… Mutta en sano siihen nyt yhtään mitään. Ihmettelen kovasti miten sinä olet näitä tietoja voinut saada, johtaja päivitteli.”
https://www.seiska.fi/Uutiset/Kuljettajan-epaillaa…
Myöskään tässä ”sarja-ahdistelijan” tapauksessa ei ole tarvetta enää kertoa yksittäistapausyksityiskohtia, koska mies on saatu kiinni ja istunut tutkintavankeudessa marraskuusta lähtien. Tuolloin hänet tavoitettiin, kun hänet ensin oli vangittu poissaolevana viime elokuussa
https://www.seiska.fi/Uutiset/Helsingin-karajaoike…
Mitään ihmisryhmää ei siis pitäisi koskaan leimata kollektiivisesti syylliseksi tai epäillyksi yhtään mihinkään, se on selvää jo periaatteessa. Lisäksi leimaamisesta aiheutuu helposti lisäongelmia koko yhteiskunnalle muutenkin. Esimerkiksi irakilaismiesten leimaaminen pedofiilirikollisiksi on suoranainen vaara vankilaturvallisuuden kehityksen kannalta, ks. http://rescordis.puheenvuoro.uusisuomi.fi/274170-i…
Ilmoita asiaton viesti
”Hyssyttely ja tosiasioiden kieltäminen satavat väistämättä kansallismielisten laariin.”
Itseasiassa hyssyttely ja tosiasioiden kieltäminen ovat niitä asioita, joista juuri ”kansallismieliset” ovat tuttuja, siis päämäärättömän ja holtittoman, eri vähemmistöihin ja naisiin kohdistuvan silmittömän vihanlietsonnan lisäksi.
Valtaosa muslimimaahanmuuttajista on maltillisia, eivätkä mikään uhka Suomelle, kun taas kansallismielisten propagandassa heidät esitetään aivan päinvastaisella tavalla, eli siten, että he ovat oletusarvoisesti uhka Suomelle. Kansallismielisten ratkaisu kuvittelemiinsa ongelmiin on se, että käännetään kelloa reilusti ajassa taaksepäin, ja palataan ”vanhoihin hyviin arvoihin”, eli mm. työnnetään homot takaisin kaappiin ja naiset nyrkin ja hellan väliin.
Nämä eivät ole niitä ratkaisuja, joita ylivoimainen valtaosa suomalaisista kuitenkaan kaipaa, ja ne kuulostavat hyvältä ainoastaan niille arvokonservatiivisille suomalaisille, jotka, ironista kyllä, kannattavat täsmälleen samoja arvoja kuin vihaamansa arvokonservatiiviset, fundaemtalistiset muslimit. Valtaosa suomalaisista kannattaa punavihreitä arvoja, mikä kiistämätön tosiasia, aivan niin kuin ilmastonmuutos, jonka kieltäminen monen muun tieteellisen tosiasian lisäksi on kansallismielisten piirissä muodissa.
Kansallismieliset mieluumminen huutavat kurkku suorana ongelmille sen sijaan että etsisivät ongelmien juuria, ja sen perusteella ratkaista niitä. Kansallismieliset haluavat lähinnä huomiota ja suosiota, muuten he toimisivat huomattavasti erilaisella tavalla. Kansallismieliset eivät lisäksi tule toimeen edes toisten kansallismielisten kanssa, mikä on tullut selväksi kaikille jotka ovat vähänkään eri medioista seuranneet kansallismielisten toimintaa, joten on turha odottaa että ne tulisivat toimeen hallituksessa toisten puolueiden kanssa.
”Nykyajan taistolaisuus on Saision mukaan sitä, että äärioikeistolaisiksi, rasisteiksi tai fasisteiksi leimataan kaikki ne, jotka eivät varauksetta jaa käsitystä avointen rajojen ja monikulttuurisuuden ihanasta utopiasta.”
Saisio on monen muun kulttuuri-ihmisen tapaan pihalla. Taistolaiset ovat taantumukselliselta arvomaailmaltaan tosiasiassa lähinnä näitä nykyajan ”kansallismielisiä” – erot ovat vain muodollisia. Heidän propagandassaan kaikki eri mieltä olevat leimataan ituhipeksi, kulttuurimarxilaisiksi mädättäjäksi jne. Tuollaista propagandaa tuskin kukaan järkevä ihminen voi ottaa vakavasti. Suurimmat Venäjän ihailijat tulevat myös kansallismielisistä piireistä, ja suurimmat sen edeltäjän eli Neuvostoliiton ihailijat puolestaan taistolaisten joukosta.
Ilmoita asiaton viesti
Tässä on malli esimerkki tyypistä joka on aivan sekaisin kuin marxilaiseen hullujen huoneen asukkaan kuuluukin olla.
Psygologinen kuperkeikka.
Ilmoita asiaton viesti
Äärivasemmistolaiset ovat sekaista sakkia.
Ilmoita asiaton viesti
Otsikko oli erinomainen, se on paljon puhuva siitä todellisuudesta jossa elämme (islamilainen äärivihervasemmisto utopia) hullujen huone.
Riittäisikö jo, mielestäni kyllä.
Ilmoita asiaton viesti
Uutistoimisto AFP kommentoi Suomen vaaleja: ”Vähiten ulkomaalaisia, eniten rasismia”
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8012f20d-5afb-4…
Ilmoita asiaton viesti
Ihan hyviä huomioita blogistilta. Valitettavasti blogistin kirjoitusten tarkoitus on vain toimia ”honey trappina” maahanmuuttokriittisten äänille.
Ilmoita asiaton viesti
Suomesta on tulossa ja osittain on jo tullutkin eriarvoistava maa, jossa kansalaisoikeudet, kuten sananvapaus ja sosiaalietuudet, koskevat vain tiettyjä poliittisia päämääriä ajavia tahoja ja heidän suojattejaan.
Kansalaisia ja kansanryhmiä kohdellaan monin tavoin eriarvoisesti.
Suomeen on synnytetty myös sellainen erioikeuksia nauttiva väestöryhmä, jonka jäsenet eivät ole edes maamme kansalaisia. Tuon ryhmän jäsenet näyttävät nauttivan lain suojaa jopa syyllistyessään rikoksiin. Lisäksi heille kustannetaan sellainen vastikkeeton toimeentulo ja elinolosuhteet, joita paitsi jäävät sadattuhannet kantasuomalaiset, jotka ovat ylläpitäneet ja rakentaneet Suomea kymmenien vuosien työpanoksella.
Laittomasti maassa olevien etuja ajavat ja puolustavat nyt samat poliittiset ryhmät,jotka muutamia vuosia sitten hyljeksivät esimerkiksi sotiemme veteraaneja.
Ilmoita asiaton viesti
http://puheenvuoro.uusisuomi.fi/?ref=navi
Ilmoita asiaton viesti